2013. április 8., hétfő

Húsevés kontra hús-nem-evés

Azért jutott eszembe a húst eszünk, kontra nem eszünk húst témakör, mert pénteken vegetáriánus főzőtanfolyamra megyek, és már előre izgatja a fantáziámat a dolog.

Nem új hóbort nálam ez a témakör, egész pöttöm korom óta gyökerezik a hússal való ambivalens kapcsolatom. Egész kicsi koromban, amikor még eretneknek számított a húsmentes életmód, állandó botránkozásra késztettem a környezetemet. Tudatosság nyilván nem volt benne, csak azt éreztem A dolog jó nekem, B dolog nem. De ezt valahogy a családom nem akarta tolerálni. Nem voltam rossz evő, a paradicsommártást krumplival megettem, de a húsgombócot mellé nem. A vajas kenyeret rászórt pirospaprikával szerettem, szalámival nem. Hát, ez akkor még nagyon nem volt elfogadható a köztudatban, ezért erőszakkal tömték belém a húst. Jó dolog, hogy ez a felfogás az elmúlt években lépésről lépésre változik, és bekerül a köztudatba a húsmentes étkezés lehetősége és a vendéglátó egysége bővülő kínálata.

Bár nem vagyok vegetáriánus, ezért nem is bocsátkozom mélyebb fejtegetésekbe a témával kapcsolatban, de jól esik látni a fricskát amit a vegetáriánus étkezés ad a fanyalgóknak. Egészséges, változatos, ezerféle fogás. Emlékszem néhány éve egy vitára az akkori munkahelyemen egy vegetáriánus és a többi húsevő kolléga között. A tipikus kérdés merült fel a többség részéről: Hogy lehet változatossá tenni az evést hús nélkül? Azért maradt meg bennem ennyire ez a dolog, mert aznap a menzán direkt figyeltem ki-mit eszik/választ, és a válasz elég megdöbbentő volt :)

Azok, akik kételkedtek a változatos húsmentes menüben, 10ből 9szer rántott húst ettek sült krumplival, Mars szelettel és Colával :D Nesze neked változatosság :D Persze, szívük joga minden nap ugyanezt enni, de akkor hol az a híres változatosság?

Ami engem illet, és az évek folyamán a hússal kialakult kapcsolatomat, egy laza haveri viszonyhoz tudom hasonlítani. Ha előttem van 2 étel, az egyik húsos, a másik nem, biztos a húsmenteset veszem el. Ha itthon főzök, 10ből 8szor húsmentes fogás készül. Ezt a rutint valószínüleg a több éves Franciaországi múltam is megerősítette, ahol az emberek általában negyedannyi húst esznek mint itthon, és minden étteremben van a húsételnek egy halétel és egy vegetáriánus étel alternatívája.

Elhagyni a húst teljesen valószínűleg sosem fogom, de szívesen népszerűsítem a húsmentes recepteket és egy könnyedebb, egészségesebb életmódot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése